Szolgáltatások

Rendelőnk egy új, jól átgondolt és megtervezett épületben kap helyet, amely célzottan, az állatok ellátására lett kialakítva.

Bőrgyógyászat

A bőr a szervezet számára egy védőréteg, amelyet sok külső hatás ér és ennek következménye, hogy sok patológiás folyamat játszódhat le benne. Leggyakrabban előforduló megbetegedések:

• külső élősködők okozta bőrgyulladás, szőrhullás, bőrpír, vakaródzás
  • allergia, amely nagyon sok tényezős lehet: táplálék, atopia, kontakt
  • autoimmun betegségek
  • a bőr alkotó elemeinek elváltozása
  • daganatok
  • különböző belső szervi megbetegedések bőrtünetekben is megmutatkozhatnak

A kiváltó okok sokszínűsége miatt nagyon nehéz a bőrgyógyászatban pontos diagnózist felállítani (főleg az allergiák esetében). Ezért szükség van: részletes kórelőzmény felvételére, fizikai vizsgálatra, kaparékvétel natív és festett (citológia) mikroszkópos vizsgálatára, adott esetben bőrbiopszia/citológia vételére és annak kószövettani vizsgálatára.

Ambuláns betegellátás

Minden beérkező beteget a neki megfelelő módon látunk el. Minden esetben felvesszük a tulajdonostól a kórelőzményt és ez alapján egy képet alakítunk ki a fennálló helyzetről. Ez után egy fizikális vizsgálatot végzünk: testhőmérséklet mérés, szív-, tüdőhangok ellenőrzése, nyálkahártyák állapota, kiszáradás, stb. Amennyiben a fizikális vizsgálat nem elegendő a diagnózis felállításához, abban az esetben igénybe veszünk további kiegészítő eljárásokat, amik segítenek közelebb kerülni a betegség felderítéséhez. Miután sikerült felállítani a diagnózist, következik a kezelés, a várható gyógyulási idő és folyamat alapos megbeszélése és a kórjóslat felállítása.

Teljes körű immunizálás

Egy kölyök állat megérkezése az életünkben, családunkban egy új, hosszú életszakasz kezdete, amelyben felelőssé válunk egy új életért. Az állatok védtelenek a külvilággal szemben, ezért a mi feladatunk megvédeni őket és egészségüket megőrizni.

Rendelőnkben az első oltástól, féreghajtástól kezdve segítünk nevelési, etetési és betegségmegelőzési tanácsokkal, hogy hosszú és boldog élete legyen a hozzánk beérkező kölyök állatoknak.

Oltási programunk: (loading…)

Sebészet

Teljeskörű sebészeti éllátás:

• LÁGYSEBÉSZET: ivartalanítás (ovariectomia, orchidectomia), császármetszés, gennyes méhgyulladás esetén ovariohisterectomia, különböző daganatok eltávolítása, sérvek helyreállítása, gyomor- és emésztőszerveket érintő beavatkozások (gyomorcsavar, ileus, invaginatio, enterectomia, stb.) és egyéb szervek műtéti ellátása (lépeltávolítás, húgyhólyagmetszés, stb.)
  • TRAUMATOLÓGIA ÉS ORTOPÉDIA: törések műtéti ellátása, keresztszalag szakadás megoldása TTA technikával, térdkalácsficam helyreállítása, stb.

Fogászat

Hasonlóan az emberekhez, állataink egészségének szempontjából is fontos a szájhigiénia. Ebben segíthetünk nekik fogmosással, fogtisztító készítmények használatával illetve havonta ellenőrizhetjük a szájüreget vagy csak a fogak külső részét. Amennyiben eltérést észlelünk, úgy ajánlott állatorvoshoz fordulni. Leggyakrabban előforduló tünetek: bűzös szájszag, nehéz, fájdalmas rágás vagy kemény eledel visszautasítása, kipirult, vörös, vérző fogíny, mozgó fogak. Ezek a helyzetek befolyásolják kisállatunk általános állapotát, így ajánlott fokozott figyelmet fordítani rájuk.

Vállalunk fogkő eltávolítást és foghúzást egyaránt, ezeket minden esetben bódításban, előre egyeztetett időpontban végezzük!

Fülészet

Hallójárat gyulladásos betegségeinek ellátása: heveny, krónikus külső hallójárat gyulladás.

Fülkagyló traumás sérüléseinek ellátása.

Idegentest eltávolítás.

Hallójárat videó-endoszkópos vizsgálata.

Othematoma (vérömleny a fül bőre alatt) sebészeti ellátása.

Röntgen

Kórházunkban legkorszerűbb digitális röntgenkészülékkel végezzük a vizsgálatokat.

• belgyógyászati diagnosztika
  • traumatológiai és ortopédiai diagnosztika

Laboratóriumi vizsgálatok

Rendelőnkben helyben lehetőség van laboratóriumi kiegészítő vizsgálatokra, mint pl.:

• minőségi, mennyiségi vérkép
  • szervi funkciók vizsgálata vérből (biokémia)
  • vércukor mérés
  • vizelet- és bélsárvizsgálat
  • vér parazitológiai szűrés
  • citológiai vizsgálat

Ultrahang

Ultrahangunk a legmodernebb technológiát követi, lehetővé teszi: hasüregi szervek, a szív és érrendszer feltérképezését, ill. vemhesség diagnosztikát.

Kiszállás

Azt valljuk, hogy egy kisállat leginkább a rendelőben vizsgálható és kezelhető, így minden esetben arra buzdítjuk a gazdikat, hogy térjenek be rendelőnkbe. Sok fajta betegség léphet fel, amik megfelelő felszereltséget és gyógyszereket igényelhetnek, így az ellátás terepen kevés esetben kivitelezhető. Természetesen, egyszerűbb esetekben vagy a tulajdonos korlátolt lehetőségei esetén, terepen való kiszállást is vállalunk.

Microchip beültetése, állategészségügyi kiskönyv és állatútlevél kiállítása

Az jelenlegi romániai rendelet értelmében minden állattartó köteles kutyáját bechipeltetni 12 hetes koráig.

Ez egy egyszerű, pár másodperces beavatkozás amit a legtöbb kutya meg sem érez. Ezzel egyidőben igény szerint kiállítunk kisállat egészségügyi könyvet, amiben vezethetjük kisállataink adatait, oltásait, külső-, belső féreghajtásait.

Állatútlevélre külföldi utazás esetén van szükség.